onsdag 26. september 2007

Sopptur

Jada, så var det sopp tur. På laurdag kunne eg hatt min fyrste fridag, men kva skal ein med fri dagar så tidleg på året, det er vel betre å ha litt fri seint på året. Og kven veit, det kan bli aktivitetar som er mykje kjedelegare og mindre koslege enn sopptur.


Dagen begynte med sopp foredrag i storsalen, Jon hadde mykje å sei om dei som ein kunne ete og dei ein ikkje kunne ete. Og kunne fortelje oss at det var piggsopp, kantarell og skrubb me skulel på jakt etter. Ettersom det er slutten av september begynnar det å bli litt seint for sopp, så han kunne ikkje garantere at me kunne finne alt.
Her på steinen viser han soppen min som er makk ete gjennom heile og berre er klar for søppela, grei start på soppturen min :) (Trudde eg hadde funne masse god piggsopp, FEIL)


Me var ikkje veldig mange på tur, akkurat passe slik ca 13 stk. Heile turen i seg sjølv starta i grunn veldig bra. Er det der eller der me skal gå? Spør Jon, som eigentleg skal vere den som guidar oss til eit bra sopp område. Etter at me hadde stoppa på ein topp ser han litt langt i det fjerne, ligg høgare oppe, det er jo toppen vi skal på, ikke rart vi ikke finner no.





Etter mykje slit og krabbing opp liene kom me til toppen, men det var heller lite sopp i posane/kurvane. Einaste som fann brukande sopp var faktisk Sigge, Astrid og Eg av elevane. Også fann jo læraren litt.
Astrid fant forøvrig den største piggsoppen som Jon nokon gong hadde sett. Eg har heller aldri sett på maken til stor piggsopp, så det var artig.

..her ser dykk sigge med den vanvittige Piggsoppen. Og folk, det er ein piggsopp. Ikkje to.



Her kan De sjå nærare på den fine soppen, om ein samanliknar med hendane til Sigge så er den temmeleg stor og det største eg har sett nokon gong.


Jon holdt eit lite foredrag på kjøkkenet om kva for delar av soppen ein skulle ta vare på. Han kutta soppen på kryss og tvers, og der det såg ut som det kunne vere mark var lik søppel, det på soppane som ikkje var mark på putta me i ei panne og tilbredte.

Her ser du sopp gjengen i full sving med rensing/sortering av sopp.


Grunnen til at me la soppen på avisene var for å trekke ut noko av fuktigheten soppen hadde.
Me fann kun Piggsopp og Skrubb, piggsoppen er i grunn veldig tørr i forhold til skrubben som ein kan presse veske ut av.

Men når me la soppen i panna på svak varme viste det seg at piggsoppen og hadde veldig mykje vatn i seg. Me tok av litt av denne soppkrafta og laga saus. Resten av krafta lot me trekke inn igjen i soppen.

Når krafta hadde trekkt inn tilsette me smør, salt og pepper på soppen, og smakte på piggsopp med piggsopp saus inntil.

Eg lærte noko nytt denne dagen, det var at Rødskrubben som veldig mange et, er giftig med mindre den har vore steikt i minst 20 minutter.

Så for dei som ikkje visste dette så veit De det
no.

Dette var soppen ein berre kunne kaste, men De ser i alle fall, Piggsopp og Raudskrubb på dette biletet.

Ingen kommentarer: